Potrebna vam je TV reklama, video prezentacija ili spot? Tražite li najbolje rešenje za prezentaciju Vašeg posla na internetu? Postanite i Vi jedan od zadovoljnih klijenata Kuzmanović produkcije! Želite da Vas pronađu preko google pretraživača u 2020-oj godini?

 

Osnovne stvari koje su potrebne da Vas pronadju preko google pretraživača u 2020. godini

Važno je da razumete da je "Optimizacija za pretraživače" (u daljem tekstu SEO) proces, to nije projekat. Pretraživači su dinamični, njihovi algoritmi za rangiranje se često menjaju, isto kao što se menjaju i drugi sajtovi, ažuriranjem i novim sadržajem ili optimizacijom. Između pretraživača koji menjaju svoje algoritme i Vaše konkurencije koja adaptira svoj sajt nije dovoljno da uradite SEO jednom, to je proces koji mora da bude stalno rafinisan i ažuriran kako bi ste poboljšali prisustvo na internetu. Pošto je SEO je proces, rezultati mogu da traju mesecima da postanu očigledne, pa budite strpljivi, nećete biti rangirani broj jedan preko noći. Postoje trikovi koji mogu da pomognu ali oni će raditi samo u kratkom roku tako da se od početka optimizacije moraju da prave dugoročne strategije. Dugoročne strategije održavanja se fokusiraju na metode i neke su opisane u nastavku. Fokus pretraživača je na korisniku i odražava se u pronalaženju upita prikazanim po relevantnosti. Vaš fokus bi trebao da bude prevashodno fokusiran na korisnike jer su oni ti koji Vas traže ali da bi ste bili vidljivi morate pretraživaču dati razloge zašto je Vaš sadržaj bolji od drugih i zašto treba da se nalazi medju prvim rezultatima. Ako se fokusirate na stvaranje boljih sadržaja za korisnike, dajući im ono što žele i traže, možete poboljšati svoje mesto na "stranici sa rezultatima" (eng: SERP's - Search Engine result page's).

Uticaj društvenih mreža na SEO optimizaciju - E marketing

Da bismo razumeli uticaj društvenih mreža na SEO optimizaciju, potrebno je razumeti društvene mreže, njihove funkcije i njihov značaj u savremenom poslovanju. U današnje vreme, broj korisnika na društvenim mrežama, pre svega na Fejsbuku i Tviteru (Facebook and Twitter) je ogroman. Svake sekunde se na Fejsbuku podeli, odnosno „šeruje“ (share) na hiljade statusa i spoljašnjih linkova. Možda je baš jedan od tih linkova upravo vaš, a njegov značaj je je izuzetno veliki jer ga Google tretira kao preporuku (o čijem smo značaju malopre govorili). Što više „šerova“ različitih korisnika određene društvene mreže, u ovom slučaju Fejsbuka i Tvitera, to više korisnih linkova ka vašem sadržaju. Da bi link određenih vesti sa vašeg sajta, ili sadržaj bili podeljeni na društvenim mrežama, moraju zaintrigirati korisnike i pružiti im kvalitetne informacije, isto tako i omogućiti im što lakše da to učine implementiranjem share dugmića na vašem sajtu kao što su pre svega Facebook, Twitter i Google+.

Najbolja praksa

Najbolje prakse za tri glavna aspekta Optimizacije za pretraživače koje se rade na samom sajtu zove se On page optimizacija.

Ključne reči - Istraživanje: Potrebno je generisati i iskoriste ključne reči za Meta podataka, naslove i robote. Korišćenje i značaj meta podataka, kako da optimizujete naslove i zaglavlja što čini stranu pogodnom da je preuzme robot (eng: Web crawler).

Sadržaj: Smernice za kreiranje kvalitetnog sadržaja za korisnika i pretraživača.


Istraživanje ključnih reči

Istraživanje bi trebalo da se uradi pre pisanja svakog teksta, naslova stranica, povezivanja linkova ili kreiranja bilo koje druge vrste sadržaja. Vaš sadržaj je temelj SEO i istraživanje ključnih reči je kamen temeljac za odličan sadržaj, a ako optimizujete svoju stranicu, bez prethodnog istraživanja on iz ugla pretraživača može biti usmeren ka terminima koji se ne traže ili ka pogrešnoj publici. Čak i nekoliko minuta istraživanje može dati dobre ključne reči koje možete da uključite u svoj sadržaj i naslov. Ovo je prvi korak i treba ozbiljno da se uradi ili Vas Vaši SEO napori neće nagraditi i besplatnom reklamom kod pretraživača. Za to vreme možete biti prisutni ako im plaćate da Vas prikazuju, na primer kod google.com putem AdWords programa.

Metodi za generisanje ključnih reči


1. Brainstorming
Niko ne treba da zna Vašu industriju, kompaniju, sajt, sadržaj i korisnike, kao što ih znate Vi. Provedite neko vreme razmišljajući o tome šta će korisnici tražiti u pretraživačima kako bi pronašli sadržaj na Vašem sajtu. Razmislite o Vašim proizvodima ili uslugama, u smislu specifičnih modela, kao i kategorijama i brandovima kojima pripadaju modeli.

2. Analiza konkurentnosti
A. Uporedite svoj sajt u odnosu na konkurenciju, šta je njihov sadržaj? Koje se reči ili fraze ističu kada čitate na njihovom sajtu? Da li bilo koji od ovih fraza relevantna za Vaš biznis?

B. Pogledajte Meta ključne reči u izvornom koda konkurencije (desni klik, View Source - prečica: 'CTRL' 'u'). Ako je Vaš konkurent stavio odredjene Meta ključne reči možda one odgovaraju i Vama.

C. Koristite ključne reči generisane alatima za izgradnju lista, a zatim ih suzite. Želećete da ciljate nekoliko ključnih reči po stranici.

3. Alati za istraživanje ključnih reči
Koristite alate za proširenje lista ključnih reči, a zatim prodjite kroz te liste i probajte da pronadjete niti kojima možete da ih povezujete u sadržaju.
Jedna od besplatnih alatki za traženje ključnih reči je Google AdWords.


Prilikom odabira ključnih reči razmotrite tri osnovna faktora: volumen traženja, relevantnost i težina.

Volumen traženja - Koliko pretraga dnevno (ili mesečno) izraz dobija. Ako termin dobija samo nekoliko pretraga mesečno, ili kako Google AdWords alatka za ključne reči kaže: "Nema dovoljno podataka", verovatno će Vam biti lako da se dobro rangirate za taj termin, ali da li zaista želite da se nalazite na prvoj strani za termin koji generalno retko ko ili niko i ne traži?

Relevantnost - Nije važno samo koliko pretraga dnevno dobija termin, ako on nije dobar izbor za Vaš sadržaj onda se nećete dobro ni rangirati. Ovo nije dobra ideja u većini slučaja čak i ako se dobro rangirate jer korisnici neće želeti da ostanu na strani koja nije dobar rezultat njihove pretrage ciljanjem na ključnih reči koje nisu vezane za Vaš sadržaj. Ako se ključna reč ne odnosi direktno na Vaš sadržaj, nemojte je koristiti jer ćete najveći problem imati u konverziji posetioca u kupca i njihovoj lojalnosti.

Težina - Neke reči su teže za optimizovanje jer je velika konkurencija, morate biti realni o tome koje ključne reči možete uspešno da ciljate. Ako tražite ključnu reč i pet od prvih deset su rezultati različitih poddomena na Microsoft (ili about.com) sajtu, onda će te verovatno imati izuzetno nizak plasman za te termine - osim, ​​naravno ako ste moćni brend kao što je na primer Adobe.

Mesto gde ćete želeti da koristite ključne reči pored samog sadržaja su: meta opis, naslovi i roboti.

 

Meta opis - eng: Meta description, maksimalna dužina 155 znakova (uključujući razmake)
Meta opis se ne koristi se u rang algoritmu za pretragu ali je meta opis prikazan kao deo rezultata pretrage (ukoliko pretraživač smatra da je relevantan za datu pretragu). Meta opis je Vaša prilika da ubedite one koji pretražuju da posete baš Vaš sajt tako da ćete obično želeti da koristite ključne reči u meta opisu. Meta tag za opis može definitivno biti faktor u uticanje na ljude da posete Vaš sajt od prikazanih. Ne koristite isti opis meta na svakoj stranici, to je loša praksa. Svaka stranica bi trebalo da ima jedinstven meta opisa jer ako Vi nemožete da opišete razliku izmedju Vaše dve strane neće moći ni pretraživač.


Meta ključne reči - eng: Meta keywords, više ih pretraživači ne koriste u svojim algoritmima
Pošto nemaju vrednost u pretraživačima a korisnik ih još i ne vidi stvarno nije bitno da li hoćete da unesete ključne u njih. Pominjem ih da se nebi pomešale sa Meta opisom. Ako ipak odlučite da ih koristite, Meta ključne reči bi trebale da budu od 1 do 8 reči ili fraza po strani.


Naslov - eng: Title, maksimalna dužina 65 znakova
Naslov je trenutno jedno od najvažnijih mesta za stavljanje Vaših ključnih reči. Proverite da li koristite Vaše glavne ključne reči u naslovima za stranice, dajte neki opisni naslov jer ne zaboravite da je ovo prevashodno za ljude, a ne samo za pretraživače. Izbegavajte prost unos ključnih reči, tako možete biti označeni kao spam i biti izbačeni iz pretraživača. Kao i Meta opis, ne želite isti naslov na svakoj stranici - svaki naslov treba da bude jedinstven i poseban.

ALT tekst - U alt tekst stavljate tekst kojim želite da opiše sliku pomoću ključnih reči izvedenih iz Vašeg istraživanja. Ovo će pomoći da se slike pojavljuju u pretragama jer sa njima govorite pretraživaču da su slike relevantne za Vaš sadržaj.

Meta Robots - su na nivou stranice i predstavljaju uputstva robotima kako da komuniciraju sa stranom
<META NAME=”ROBOTS„ CONTENT=”NOINDEKS, FOLLOW, NOARCHIVE, NOODP">

Naslovi i tagovi zaglavlja (H1, H2 i H3) - se koriste za označavanje naslova odeljka koji je važan i ljudima i pretraživačima. H1 tagovi su najvažniji i obično se trebaju koristiti samo jednom na stranici - koristite H1 za najvažniji naslov da informiše ljude o čemu je stranica. H2 tagovi su važniji od H3 i oni se mogu koristiti više puta na strani i koriste se za naslove ili podnaslove.

 

Inicijalna procena optimizacije Vašeg sajta

Ukoliko Vas interesuje naše stručno misljene oko optimizacije Vašeg sajta možete nam poslati email putem kontakt forme i dobiti besplatnu procenu za potrebne adaptacije.